به گزارش ستاد خبری نمایشگاه آینده چاپ ایران، نخستین نشست هماندیشی نمایشگاه ایفپکس 3 با حضور جمعی از فعالان صنعت چاپ در حوزههای مختلف ماشینآلات، کاغذ و مقوا، چاپ افست و انعطافپذیر که عبارت بودند از بابک عابدین، رئیس نمایشگاه ایفپکس و رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ؛ هومن محمدی مدیرعامل هودیس پارس؛ ابوالفضل بانوئیان، مدیر چاپ پرسیکا؛ سیامک زرگران، مدیر گروه تجارت اقیانوس آرام؛ علی مزرعتی، مدیرعامل مجتمع چاپ طلایی؛ سیدحسین صالحی، مدیرعامل شرکت هایپک و اصغرمجدی، مدیر مارکتینگ شرکت ایرانیان سپهر آسمان برگزار شد.
بابک عابدین در این نشست ضمن تشکر از همراهی شرکتها در برگزاری دو دوره نمایشگاه ایفپکس، با بیان اینکه فعالیتهای نوپا به حمایت صنف و بدنه صنعت نیاز دارد، گفت: حمایت صنایع وابسته و افراد صنعتی موجب میشود که نمایشگاهها به یک مکان تخصصی تبدیل شود، برخی نمایشگاهها نقطه فروش هستند و برخی دیگر مثل دروپا نقطه انتقال دانش به صنعت هستند.
وی افزود: در ایران نیز برگزاری رویدادهای تخصصی حمایت صنعت را میطلبد و این هماندیشی برای دور آتی نمایشگاه آینده چاپ ایران است تا بتوانیم نمایشگاهی تخصصی با بیشترین بازده و اثرگذاری را داشته باشیم.
مدیرعامل مجتمع چاپ صفا با اشاره به زمانبندی برگزاری نمایشگاه ایفپکس3، توضیح داد: با توجه به برگزاری نمایشگاه دروپا در خرداد ماه سال آینده باید تاریخی را مشخص کنیم که با نمایشگاههای دیگر تداخل نداشته باشد و بازه زمانی مناسبی هم برای فعالان صنعت باشد.
وی با بیان اینکه هدف ما بهتر برگزاری این رویداد همچنین اضافه شدن فرایندهای جانبی جدید به نمایشگاه است، گفت: جریانسازی نیز نکته دیگری است که پس از نمایشگاه ایفپکس در میان صنعت به وجود آمد. بعد از این رویداد بود که ایده اطلاعرسانی و ارتباطگیری همچنین یکسری فعالیتهای بازاریابی در سایر نمایشگاهها ایجاد شد که البته جای خوشحالی دارد.
عابدین با طرح این موضوع که همه این کارها از تکنیکهای رشد و توسعه به شمار میآیند که در سایه یک رقابت سالم شکل میگیرند، عنوان کرد: ارزش قائل شدن برای مشتری و صرف هزینههای مادی، معنوی و اجتماعی برای آنها در فرایندهای نمایشگاهی، از ایفپکس آغاز شد و اکنون هم ادامه دارد و ما در ارتباط با بخشهای مختلف این جریانسازی را دنبال میکنیم.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ با اشاره به اثرات ایفپکس در ایجاد ارتباط میان صنف و بدنه آموزشی توضیح داد: ارتباطات خوبی این نمایشگاه رخ داد که در تعامل هنرستان چاپ با صنعت حتی منجر به اشتغالزایی نیز شد و معتقدم که همین موضوع اهمیت زیادی دارد.
وی با اشاره به برنامههای توسعهای ایفپکس در ادامه مسیر، گفت: امسال نیز تلاش کردیم برنامه توسعه ایفپکس را پیش ببریم و برنامهها ادامهدار خواهند بود. به عنوان مثال امسال فراخوان طراحی پوستر را منتشر کردیم تا طراحها را در این فرایند تخصصی درگیر کنیم و مسابقه گذاشتیم. در همین راستا قرار است در کلیه مجلات و بولتنهای نمایشگاهی سال آتی، اسم طراح درج شود.
عابدین تاکید کرد: این کار؛ جریانسازی و ارتباط گرفتن و اتصال بخشهای مختلف صنعت چاپ به یکدیگر است و اینکه به فعالیت صنعت چاپ ارزش افزوده بدهیم. امیدواریم بتوانیم در زمینه صنعت نمایشگاهی در حوزه چاپ و بستهبندی پیشرو باشیم و اگر فعالان صنف علاقمند باشند در این حوزه آماده شنیدن همه نظرات و دیدگاهها هستیم.
عابدین همچنین درباره افزوده شدن فضای سه هزار متری طبقه E0 به ايفپکس 3، گفت: امیدواریم امسال برای ماشینآلات تا ارتفاع سه متر، فضای نمایشگاهی را آماده کنیم تا فعالان حوزه ماشینسازی بتوانند در فضایی مستقل فعالیت داشته باشند.
وی در ادامه با تاکید بر مدل B2B نمایشگاه گفت: تلاش داریم که این روند ادامه داشته باشد زیرا هدف ما برگزاری یک نمایشگاه تخصصی با بازدیدکنندگانی تخصصی است. از سوی دیگر باید به سمت بینالمللی شدن حرکت کنیم و حضور شرکتهای خارجی را بیش از دو دوره قبل داشته باشیم که در این زمینه برنامهریزیهای خوبی نیز در نظر داریم.
وی اضافه کرد: باید تلاش شود در سایه همافزایی و همدلی از طریق شرکت صنعت نمایشگاهی به اهداف بازاریابی منطقهای و بینالمللی خود دست پیدا کنیم، زیرا عمده فعالیتهای ما نمایش توانمندیهای صنعت چاپ کشور به سایر کشورها همچنین ایجاد قطب نمایشگاهی صنعت چاپ در منطقه است.
رئیس نمایشگاه ایفپکس همچنین مطرح کرد: برنامه پنج سال اول ما این است که در این مدت 20 تا 30 درصد فضای نمایشگاه به ارائه فیزیکی ماشینآلات خارجی اختصاص داشته باشد تا بازدیدکنندگانی از منطقه داشته باشیم و صادرات صنعت چاپ کشور ما تقویت شود.
در بخش دوم این نشست، حاضران نظرات و دیدگاههای خود را درباره زمان و مکان برگزاری، همچنین شیوههای بهتر برگزاری نمایشگاه ایفپکس3 ارائه کردند که این نظرات مورد استقبال برگزارکنندگان قرار گرفت.