در کارگاه آموزشی « تفکر استراتژیک در استفاده از فناوریهای نوین آینده صنعت چاپ» مباحث جدید و روز دنیا در صنعت چاپ و بستهبندی مطرح شد.
به گزارش ستاد خبری نمایشگاه آینده چاپ ایران، در آخرین روز برپایی نمایشگاه ایفپکس۲ آرش نیکدست به بیان تازههای صنعت چاپ که منجر به جذابیت و کاربرد بیشتر محصولات این صنعت میشوند، پرداخت.
وی گفت: اینک چاپ سه بعدی در ایران در خدمت صنعت بستهبندی مقوایی، دارویی و غذایی است و در زمان همه گیری بیماری کرونا، بخش چاپ و نشر دستخوش تغییراتی شد که اهالی چاپ و نشر فعالیت خود را به سمت چاپ و بستهبندی معطوف کردند، البته جذابیت این صنعت برای مشتریان کاسته شد. اما این شرکتها با بهرهمندی از چاپ سهبعدی در بخش تولید محصولات آرایشی، بهداشتی و دارویی می توانند از این بازار سهمی برای خود ایجاد کنند.
نیکدست در بخش دیگر این کارگاه آموزشی با اشاره به قابل استفاده بودن لیبلهای هوشمند در همه صنایع ، توضیح داد: این لیبلها با هر بار مصرف کردن بخشی از مواد غذایی به مصرفکننده هشدار میدهد که تا چه مدت دیگر فرصت استفاده وجود دارد، این نوع لیبل به دلیل توجه و اهمیت به مشتری، جذابیت ویژهای دارد.
به گفته وی، چاپ مدارهای الکترونیکی در کامپیوترها و فروشگاهها استفاده میشوند، با کوچک شدن حجم بستهبندیها، مصرف مرکب هم به مراتب کمتر شده است اما قابلیت راهیابی و پیگیری سریع محصول مورد نظر فراهم شده است.
این مدرس حوزه چاپ همچنین با بیان اینکه چاپ از بدو تولد تا مرگ در تمام مراحل زندگی جریان دارد، گفت: نرمافزارهای جدید صنعت چاپ گرانبها هستند اما با طرح توجهی و تعیین چشمانداز آینده چاپ سرمایهگذاری در این زمینه موثر واقع میشود.
دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران امروز جمعه ۲۳ تیر ماه پس از چهار روز فعالیت به کار خود پایان میدهد.