به گزارش ستاد خبری دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران، یکی از فعالیتهایی که امسال نمایشگاه ایفپکس با همکاری اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایران انجام میشود؛ برپایی میز مشاوره امور صادراتی و سرمایهگذاریهای هدفمند برای صادرات است. این کار در راستای جریانسازی در نمایشگاه هدفگذاری شده است.
محمدجواد مبینی، خزانهدار و عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بستهبندی ایران ضمن اعلام این خبر، توضیح داد: اتحادیه در طول چهار روز نمایشگاه آینده چاپ ایران با فعالسازی این غرفه، اطلاعات و درخواستهای متقاضیان را دریافت میکند و پس از بررسی درخواستها قرارهای مشاوره برای آنها تنظیم خواهد شد.
وی ادامه داد: با این اقدام به دنبال این هستیم تا افراد علاقه مند به ورود در حوزه صادرات را با سرمایهگذاریهای هدفمند و مسیر صادراتی افراد آشنا کنیم و همراهشان باشیم، این مشاورهها در حوزههای مختلف سرمایهگذاری برای فعالیتهای صادراتی، مشاوره برای تهیه و تامین دستگاهها و ماشینآلات مورد نیاز، تولید محصولات جذاب به تناسب نیاز بازارهای هدف و … خواهد بود.
مبینی با اشاره به برخی از موضوعات قابل ارائه در این میز مشاوره، عنوان کرد: روشهای شروع کار، ایجاد نگرش برای فعالیت در بازارهای صادراتی، هزینههای مسیر صادراتی، کشورهای مسیر صادرات، حضور در بازارهای جهانی، آشنایی با روشهای بازاریابی، شناسایی رقبا، بهرهمندی از تیم تحقیق و توسعه و … از جمله روشهای علمی است که قبل از ورود به فعالیتهای صادراتی باید با آن آشنا بود.
وی یادآور شد: یک صادرکننده قبل از هر اقدامی ابتدا باید محصول، سپس بازار هدف و بعد رقبای داخلی و خارجی را بشناسد و همه این موارد نیاز به استراتژیهای صادراتی دارد تا سرمایهگذاریها هدر نرود و اتلاف وقت نشود. از سوی دیگر میتوانیم اطلاعاتی بدهیم که چگونه میتوان محصولاتی که خروج آنها از ایران ممنوع است را صادر کنیم، اتحادیه این اطلاعات را در اختیار اعضا قرار میدهد و در ایام نمایشگاه به صورت گستردهتر این کار را برای اعضا دنبال میکند.
دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران با شعار «هر طلوع امیدی دوباره، هر جهش فرصتی جدید» 20 تا 23 تیر 1402 در مرکز نمایشگاهی ایرانمال برگزارخواهد شد.