به گزارش ستاد خبری دومین «نمایشگاه آینده چاپ ایران»، به دنبال برگزاری دومین نشست خبری این رویداد که با حضور با حضور بابک عابدین، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بستهبندی و رئیس نمایشگاه آینده چاپ ایران، فریده حسینی، مدیر مرکز نمایشگاهی ایران مال، نماینده شرکت چینی چنمینگ برگزار شد، تازهترین اخبار IFPEX2 در سطحی گسترده و کمنظیر در رسانههای عمومی و تخصصی کشور نقش بست.
در ادامه مروری خواهیم داشت به گزارش خبرگزاریها و پایگاههای خبری مطرح درباره تازهترین اخبار دومین دوره نمایشگاه آینده چاپ ایران.
- اصل مطالب با کلیک روی تیترها قابل دسترسی است.
خبرگزاری ایرنا؛
نیامدهایم که فقط برای چهار روز غرفه بفروشیم
رییس نمایشگاه آینده چاپ ایران با اعلام اینکه نمایشگاه فقط چهار روز نیست، افزود: این اتفاق یک رویداد گسترده فراملی است که ارتباط خود را با بدنه صنعت در طول سال حفظ خواهد کرد، ما نیامدهایم که فقط برای چهار روز غرفه بفروشیم و تا سال آینده با آن خداحافظی کنیم، ما آمدیم که اتفاقی برد برد را رقم بزنیم و ارتباط شکل گرفته را تداوم ببخشیم.
خبرگزاری فارس؛
تمرکز بر بازار هدف و صنایع مصرفکننده
در این نشست، بابک عابدین، با اشاره به برگزاری این رویداد بینالمللی از ۲۰ تا ۲۳ تیرماه ۱۴۰۲، گفت: برای معرفی بهتر این نمایشگاه، با تمرکز بر مخاطبان هدف مثل صاحبان برند و شرکتهایی که در حوزه چاپ، نشر و بستهبندی فعال هستند، ارتباط گرفتیم، در این میان با چاپخانهها و مصرفکنندگان مواد مصرفی و واسطهای و تولیدات بستهبندی نیز ارتباط خوبی داریم.
خبرگزاری ایسنا؛
تلاش برای توانمندسازی صنعت چاپ
رئیس نمایشگاه آینده چاپ ایران به حضور یکی از شرکتها ایتالیایی فعال در حوزه بستهبندیهای انعطافپذیر در نمایشگاه اشاره کرد و گفت: حضور برندهای معتبر جهانی در این رویداد به تولیدکنندگان داخلی کمک زیادی میکند، ما تلاش داریم در کنار نمایش توانمندی تولیدکنندگان داخلی، این رویداد را جهانی کنیم و برنامهمان این است که حداقل 30 درصد فضای نمایشگاهی تا پنجمین دوره ایفپکس به تولیدکنندگان و برندهایی اختصاص داشته باشد.
خبرگزاری مهر؛
رایزنیهای بین المللی و جذب هیاتهای تجاری خارجی
رئیس دومین نمایشگاه «آینده چاپ ایران» از اطلاعرسانی این نمایشگاه در ۳۶ اتاق مشترک ایران در بازارهای چاپ و بستهبندی جهانی در ۱۳ کمیته مشترک ایران و خارجی خبر داد و گفت: در اتاق بازرگانی ایران و تهران نیز به صورت مستقیم به ۲۰ استان کشور اطلاعرسانی کردیم. همچنین از طریق خود اتاقهای بازرگانی به تمام تشکلهای زیرمجموعه اطلاعرسانی شده است. همچنین در تعامل با وزارت امور خارجه ایران نیز توانستیم با سفارتخانه کشورهای مختلف ارتباط بگیریم و علاوه بر جلسات حضوری، از هیئتهای تجاری کشورهای گوناگون برای بازدید دعوت کردیم. در بخش بینالملل نمایشگاه ۱۴۰۲، هیأت تجاری فعالان چاپ و بستهبندی افغانستانی از شهرهای کابل و هرات افغانستان در نمایشگاه حضور خواهند داشت.
خبرگزاری تسنیم؛
نمایشگاه ایفپکس یک رویداد گسترده فراملی است/ حضور بزرگترین کارخانه کاغذ چین در ایران
عابدین در نشست خبری نمایشگاه آینده چاپ ایران، عنوان کرد: نمایشگاه فقط چهار روز نیست، بلکه یک رویداد گسترده فراملی است که ارتباط خود را با بدنه صنعت در طول سال حفظ خواهد کرد، ما نیامدهایم که فقط برای چهار روز غرفه بفروشیم و تا سال آینده با آن خداحافظی کنیم، ما آمدیم که اتفاقی برد برد را رقم بزنیم و ارتباط شکل گرفته را تداوم بخشیم.
خبرگزاری آنا؛
برگزاری نمایشگاه «ایفپکس» با حضور اسپانسر چینی
در این نشست، عابدین با اشاره به این موضوع که نمایندگان شرکت «چنمینگ» به عنوان اسپانسر اصلی این رویداد به دلیل تاخیر در پرواز، به اوایل این نشست نرسیدند، در رابطه با این شرکت چینی و ارتباط با نمایشگاه ایفپکس گفت: نمایشگاه ما نوپا است ولی توانسیتم امسال شرکت چنمینگ که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کاغذ و مقوا در دنیا محسوب میشود را به عنوان اسپانسر داشته باشیم که با بیست خط تولید و تولید ۶ میلیون تن کاغذ و مقوا، از بزرگترین شرکتهای این حوزه است.
خبرگزاری کتاب ایران؛
حمایت از شرکتهای دانشبنیان از برنامههای اصلی دومین نمایشگاه ایفپکس است
عابدین در نشست خبری نمایشگاه ایفپکس به پیشبینی بخش ویژه برای نوآوری و فناوریهای دانش بنیان صنعت در دومین نمایشگاه آینده صنعت چاپ اشاره کرد و گفت: در این بخش، امکانات ویژهای برای فعالان دانش بنیان در نظر گرفته شده است؛ در این زمینه تعاملاتی با صندوق نوآوری و شکوفایی داشتیم تا از حضور شرکتهای دانشبنیان در نمایشگاه حمایت کند. در ایفپکس فضایی ایجاد کردیم و امیدوارم دولت هم حمایت کند.
خبرگزاری ایکنا؛
تلاش برای تامین زنجیره مواد مصرفی
بابک عابدین در این نشست با اشاره به هماهنگی با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از شرکتهای دانشبنیان گفت: برای مشارکت حداکثری در این نمایشگاه، به اندازهای که در توان داریم فضا را برای حضور همه فراهم کرده و حدود سه هزار متر را به آن اختصاص دادهایم. در بخش بینالملل بسیار فعال عمل شده و از طریق سفارتخانههای کشور با همکاری وزارت امور خارجه و مراکز تجاری خارجی هماهنگ کردهایم.
چاپ و نشر؛
تشریح روشهای بازاریابی داخلی و بینالمللی
عابدین در دومین نشست خبری نمایشگاه آینده چاپ ایران در رابطه با دیگر فعالیت های رسانه ای به منظور معرفی نمایشگاه آینده چاپ ایران، تصریح کرد: در بخش بازاریابی از طریق دیجیتال مارکتینک، سوشال مارکتینگ، کانتنت مارکتینگ اطلاع رسانی و بازنشر اخبار نمایشگاه را انجام می دهیم. همچنین «نخستین خبرنامه ایفپکس» را منتشر کرده ایم که به زودی بین دو هزار مخاطب عرضه می شود. این نشریه با هدف ارتباط مستقیم و دائمی با مخاطبان هدف تولید و توزیع خواهد شد.
مات و براق؛
برگزاری نمایشگاه IFPEX2 با تایید سازمان توسعه تجارت
طبق تفاهمنامه مرکز نمایشگاهی ایران مال و شرکت نمایشگاههای بینالمللی ایران، از این به بعد مرکز نمایشگاهی ایرانمال بهعنوان سایت دوم آن شرکت شناخته میشود و مجوز نمایشگاههای ایرانمال هم از سوی سازمان توسعه تجارت صادر میشود.
بستاپرس؛
IFPEX2 قوی تر از سال گذشته
مجری برگزارکننده نمایشگاه آینده چاپ ایران با بیان اینکه تامین نیاز بازار ایران تا مرز ۱۰ هزار تن در سال برای چنمینگ وجود دارد، ابراز کرد: این شرکت چینی در نمایشگاه IFPEX2 از جدیدترین محصولات سلولزی خود (در بخش تیشو و بستهبندی) رونمایی می کند همچنین هدف از حضور در بازار ایران ارتباط مستقیم با مصرفکنندگان کاغذ، مقوا و افزایش سهم چنمینگ از بازار ایران است.
صنعت چاپ؛
تبین ویژگیهای IFPEX2
ماهنامه صنعت چاپ نیز با انتشار خبر برگزاری دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران در کانال خبری تلگرام خود به نشانی sanatchapnews@ به انتشار خبر این رویداد پرداخته است.
بابک عابدین، با اشاره به برگزاری دومین دوره این نمایشگاه از ۲۰ تا ۲۳ تیر ۱۴۰۲، چند ویژگی مهم آن را برشمرد:
* تمرکز ویژه بر حضور جامعه دانشگاهی و افراد دانشگاهی با هدف انتقال دانش و نزدیک کردن دانشگاه و صنعت.
* اختصاص فضا برای پاویون نوآوری و فناوریهای دانش بنیان
*توسعه بازاریابی بینالمللی از کانالهای مختلف
*برگزاری شش کارگاه تخصصی در ۴ روز