افزایش سهم از بازار بسته‌بندی با حضور در نمایشگاه آینده چاپ ایران

به گفته رییس هیات مدیره شرکت پوشش سلولز آرتان،‌ نمایشگاه آینده چاپ ایران با رسالتی که در این حوزه دارد، نگاه تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را به حوزه بسته‌بندی محصولات وسیع‌تر کرده و می‌تواند سهم بازار شرکت‌ها را افزایش دهد.

 

به گزارش ستاد خبری دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران؛ علیرضا خبری زاده، رییس هیات مدیره شرکت پوشش سلولز آرتان که حدود ۲۰ سال سابقه فعالیت در صنعت بسته‌بندی و حوزه پس از چاپ دارد، درباره برگزاری نمایشگاه ایفپکس گفت: نمایشگاه تخصصی آینده چاپ ایران، بزرگان صنعت چاپ را به صورت گزینشی در محیطی تخصصی کرد هم می‌آورد و‌با دانش و اطلاعات روز دراین حوزه آشنا می‌کند.

وی افزود: نماشگاه ایفپکس که انتظار دومین نوبت برگزاری آن را می‌کشیم، باتوجه به رسالت و اهداف تبیین شده، نگاه تولیدکنندگان همچنین مصرف‌کنندگان را به حوزه بسته بندی محصولات وسیع‌تر کرده و می تواند سهم بازار شرکت‌ها را افزایش دهد.

وی همچنین با‌ طرح این موضوع که امروزه همه ما در دنیای بیلبوردها، تبلیغات آنلاین و شبکه‌های پیچیده بازیابی محصول زندگی می‌کنیم، گفت: در دنیای مصرفی تصور محصول بدون برند و آرم و نشانه سخت و دشوار است و تمام این شرایط محصول صنعت خاص و جذابی است که به آن صنعت بسته بندی می‌گویند.

وی با اشاره به پیشینه‌ی کاربرد خدمات بسته‌بندی تاکید کرد: نیاز به بسته‌بندی از زمانی آغاز شد که انسان در غارها و پناهگاه‌های دائمی سکنی گزید و مجبور بود غذا و نوشیدنی را از محل‌های مختلف جمع‌آوری و به محل سکونت خود بیاورد، این نیاز منجر به اختراع اولین نوع از محصولات بسته‌بندی شد.

به گفته وی، بسته‌بندی در ابتدا فقط نقش ایجاد یک محفظه نظیر جعبه، صندوق، بطری، ظرف و سایر موارد را داشت. اما این نقش در طول تاریخ به‌گونه‌ای تکامل‌یافته است که عملکردهای پیچیده‌تری مانند تبلیغات را نیز در زمانه‌ای ما در بر می‌گیرد.

خبری زاده با طرح این موضوع که برخی بسته‌بندی‌ها به‌قدری سمبولیک و قابل‌تشخیص هستند که مصرف‌کنندگان در هنگام خرید به‌طور خودکار به دنبال آن‌ها می‌گردند، گفت: به تازگی شرکت‌ها تحقیقاتی و فناور تولید بسته‌بندی‌های «هوشمند» مجهز به حسگر های تخصصی را آغاز کرده‌اند.

به گفته وی؛ امروزه بسته‌بندی دیگر تنها ظرف، محل نگهداری، وسیله جابه‌جایی یا حتی فقط یک ارائه دهنده و مبلغ نام تجاری نیست، بلکه با به‌کارگیری از فناوری‌های نوینی چون واقعیت افزوده یا اینترنت اشیاء در این صنعت، بسته‌بندی یک واقعیت متصل به فناوری‌های هوشمند است که می‌تواند صحبت کند، دیتا به اشتراک بگذارد، تأثیر بگیرد یا تأثیر بپذیرد و این خود آینده در زمان حال است.

نمایشگاه آینده چاپ ایران از ۲۳ تا ۲۶ تیر ۱۴۰۲‌ در مرکز نمایشگاهی ایران مال برگزار خواهد شد.

مطالب مرتبط

دانش‌بنیان‌ها بهتر از هرکسی می‌دانند که در کدام نمایشگاه شرکت کنند

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «ارکید رفرف» با انتقاد از سیاست‌های صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: به نظر می‌رسد روال ارائه تسهیلات از سوی این صندوق شرایط را برای فعالیت دلالان باز می‌گذارد.

بیشتر بخوانید