بابک عابدین در افتتاحیه دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران، گفت: هدف اصلی ما تبدیل ایفپکس به یک برند جهانی و مکانی است که تولیدکنندگان و تجار داخلی و بینالمللی به ارائه محصولات و خدمات نوین خود بپردازند، ایجاد مکانی برای تبادل دانش و تجارب و فرصتی بی بدیل برای اینکه بتوانیم از رشد و پیشرفت صنعت بهرهبرداری بهینه کنیم.
به گزارش ستاد خبری نمایشگاه آینده چاپ ایران، مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران پیش با حضور یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، منا ابروفراخ مدیرکل دفتر صنایع سلولزی وزارت صمت، احسان قاضیزاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، علی اکبر ابراهیمی مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از فعالان حوزه چاپ، بستهبندی و نشر در مرکز نمایشگاهی ایران مال برگزار شد.
در ابتدای این مراسم بابک عابدین، رئیس نمایشگاه آینده چاپ ایران در سخنانی با بیان اینکه نمایشگاه ایفپکس نشانگر پیشرفت و توسعه فراوان در حوزه صنعت چاپ نشر و بسته بندی است، گفت: تمام ارکان این صنعت از طراحان، گرافیک و ساختار چاپخانهها، ناشران، تولیدکنندگان بستهبندی و تامین کنندگان در این رویداد حضور دارند.
وی افزود: در این رویداد تخصصی شاهد دیدنیهایی هستیم که نمادگر تلاشهای مستمر صنعتگران عزیز کشورمان است، جمعی از شرکتهای دانشبنیان، فناوران و نوآوران این صنعت توانمندیهای خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشتهاند.
عابدین با اشاره به اهداف اصلی برگزاری نمایشگاه ایفپکس گفت: هدف اصلی ما تبدیل ایفپکس به یک برند جهانی و مکانی است که تولیدکنندگان و تجار داخلی و بینالمللی به ارائه محصولات و خدمات نوین خود بپردازند، ایجاد مکانی برای تبادل دانش و تجارب و فرصتی بی بدیل برای اینکه بتوانیم از رشد و پیشرفت صنعت بهرهبرداری بهینه کنیم.
وی تاکید کرد: آینده چاپ محفلی تخصصی است که تولیدکنندگان تجار و مشتریان بتوانند با هم در ارتباط باشند و نیازهای همدیگر را بشناسند، از آخرین فنارویهای ماشین آلات و خدمات مرتبط با این صنعت مطلع شوند وگسترش شبکههای تجاری و فرهنگی و همکاریهای جدید است.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بستهبندی با بیان اینکه در طول سالها صنعت چاپ، نشر و بستهبندی در کشور ما رشد و پیشرفت چشمگیری داشته است، عنوان کرد: از چاپ روزنامه و کتابهای متنوع تا تولید انواع بستهبندی کالاهای اقتصادی همه در این راستا در خدمت فرهنگ و صنعت به پیشرفت و توسعه کشور کمک کردند، اما همچنان راههای زیادی برای بهبود و توسعه بیشتر وجود دارد و ما با انسجام و همبستگی به تلاش در مسیر افتخار آفرینی و سربلندی نظام و کشور ادامه خواهیم داد.
وی در پایان به برخی اطلاعات آماری نمایشگاه آینده چاپ ایران، عنوان کرد: امسال نمایشگاه در 10 هزار مترمربع برگزار میشود و تعداد غرفهها در این دوره از 60 غرفه به 90 غرفه افزایش یافته است که نشاندهنده رشد 40 درصدی نمایشگاه است، شرکتکنندگان نمایشگاه امسال در بخشهای زنجیره تامین که شامل کاغذ، مقوا، مرکب، حلالها، فیلمها و مواد مصرفی و قطعات فعال هستند، همچنین زنجیره چاپ و تولید شامل افست، لیبل و هلوگرام، چاپ امنیتی، چاپ انعطاف پذیر، کارتن و ورق و زنجیره نشر، زنجیره ماشینآلات داخلی و خارجی، حوزه دانش بنیان و حوزه نرم افزارهای تخصصی میشود.
دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران 20 تا 23 تیر ماه 1402 از ساعت 10 تا 18 در مرکز نمایشگاهی ایرانمال برپا است.